De casemanager is voor mensen met dementie en hun naasten hét aanspreekpunt voor informatie en advies, zelfs al voordat er een diagnose is gesteld. De casemanager helpt om te gaan met de veranderingen die de ziekte in het leven veroorzaakt en zo nodig zorg en hulp te coördineren. Ook helpt de casemanager om een weg te vinden in alle wetten, regels en zorgmogelijkheden rondom dementie. De casemanager kan informatie geven over dagbesteding, respijtzorg, persoonlijke verzorging en verpleging thuis. Als thuis wonen niet meer gaat, biedt de casemanager hulp bij de overgang naar het verpleeghuis. Een casemanager kan alleen worden ingezet met goedkeuring/instemming van de persoon met dementie en/of de mantelzorger. Meer informatie over casemanagement vindt u op de website van Netwerk Dementie IJssel-Vecht.

Spreekuur

Elke maandagochtend zit een casemanager dementie klaar om vragen van te beantwoorden. Het spreekuur is bedoeld voor patiënten die zelf twijfelen aan hun geheugen, voor mensen die zich zorgen maken om het geheugen of gedrag van een vriend of familielid, voor mensen die vragen hebben over dementie en voor collega zorgverleners. Bekijk de contactgegevens op de website van Netwerk Dementie IJssel-Vecht voor het telefoonnummer.

Vergelijk hulpaanbod